ESET helpt cyberaanvallen te voorspellen, voorkomen en detecteren

ESET lanceert een nieuw portfolio van security services. De ESET Security Services ondersteunen bedrijven in het gehele IT-beveiligingstraject, van het voorspellen en in kaart brengen van bedreigingen tot het adequaat reageren op incidenten. Op deze manier wil de cybersecurity-expert overheden en het bedrijfsleven ontzorgen en veiliger maken.

De Security Services zijn ingedeeld in vier categorieën: Prediction, Prevention, Detection en Response. Het portfolio bestaat momenteel uit de volgende diensten:

Prediction

Threat Intelligence: Deze service verschaft informatie over security-bedreigingen en biedt inzicht over de identiteit, motivatie, kenmerken en aanvalsmethoden van cybercriminelen. Het wereldwijde cloud-sensornetwerk ESET LiveGrid geeft het dreigingslandschap weer, waarmee kan worden voorspeld of een organisatie doelwit is van een gerichte cyberaanval. Op basis van deze informatie kunnen gerichte maatregelen worden genomen.

Prevention

Security Awareness: Veel cyberincidenten ontstaan door onzorgvuldig of onoplettend gedrag. De Security Awareness-training heeft als doel het cybersecurity-bewustzijn bij medewerkers te vergroten aan de hand van sprekende praktijkvoorbeelden. Ook leren zij hoe ze cyberincidenten middels bewuster gedrag kunnen voorkomen.

Detection

Social Engineering Assessment: Social Engineering is de meest effectieve aanvalsmethode van cybercriminelen. Daarbij misleiden zij medewerkers. Via een gerichte social engineering-campagne onderzoekt ESET het cybersecurity-bewustzijn van medewerkers. De onderzoeksresultaten kunnen zowel op locatie worden gepresenteerd als door middel van een analyserapport worden opgeleverd. Zo kunnen medewerkers op de hoogte worden gebracht van de pijnpunten binnen de organisatie met als doel het bewustzijn te verhogen.

Vulnerability Assessment: Organisaties zijn steeds meer verbonden met de buitenwereld. Daardoor zijn ze ook kwetsbaar voor allerlei gevaren. ESET vulnerability assessment brengt aan de hand van een scan op afstand de kwetsbaarheden van het bedrijfsnetwerk in kaart. ESET presenteert een rapport, waarin de informatie overzichtelijk geclassificeerd wordt op risico. Ook worden tips en adviezen gegeven voor het verbeteren van de beveiliging.

Security Scans: Via penetratietesten worden alle kwetsbaarheden van de IT-infrastructuur in kaart gebracht. Deze kan gericht zijn op de gehele infrastructuur, of op specifieke delen daarvan. Aan de hand van de bevindingen kunnen organisaties hun beveiliging verbeteren, voordat cybercriminelen misbruik maken van deze kwetsbaarheden.

Response

Emergency Response: Met deze dienst helpt ESET organisaties nadat een cyberincident heeft plaatsgevonden en wordt er zo snel mogelijk actie ondernomen. In het geval van ransomware proberen de experts de gegevens weer te herstellen. Daarnaast geven zij inzicht in de aard van het incident en wat zich tijdens het incident heeft afgespeeld, zodat de organisatie met gerichte maatregelen het risico op een nieuw incident kan verkleinen.

Security Operations Center

De thuisbasis van de dienstverlening is het recentelijk geopende Security Operations Center (SOC) van ESET. Hier wordt informatie van meer dan 100 miljoen gebruikers wereldwijd verzameld en veilig opgeslagen. Met behulp van deze informatie kan inzicht worden verkregen in wereldwijde cyberdreigingen. De data is alleen toegankelijk voor ESET Cyber Securtiy Engineers en wordt vertrouwelijk behandeld.

Lees ook
Miljard dollar gestolen in grootste digitale bankroof aller tijden

Miljard dollar gestolen in grootste digitale bankroof aller tijden

Een groep cybercriminelen heeft in twee jaar tijd maar liefst een miljard dollar weten buiten te maken bij banken en financiële instellingen. Kaspersky Lab spreekt van de allergrootste digitale bankroof aller tijde. De aanvallen zouden zijn uitgevoerd door Carbanak, een hackersgroep die wereldwijd actief is. Leden zouden onder andere uit China, Ru1

Apple lanceert twee-staps-authentificatie voor FaceTime en iMessage

Apple lanceert twee-staps-authentificatie voor FaceTime en iMessage

Apple introduceert twee-staps-authentificatie voor haar videobeldienst FaceTime en berichtendienst iMessage. Gebruikers krijgen tijdens het inloggen voortaan een unieke code toegespeeld waarmee zij zich meoten introduceren. Gebruikers die voortaan proberen in te loggen op FaceTime of iMessage moeten niet alleen een gebruikersnaam en wachtwoord inv1

Des pirates détournent les données médicales de dizaines de millions d'Américains

Des pirates viennent à nouveau de mettre la main sur d'énormes quantités de données personnelles. En effet, des cybercriminels se sont introduits par effraction chez Anthem, l'un des plus gros assureurs médicaux des Etats-Unis pour y dérober les données clients de dizaines de millions d'Américains. Anthem a reconnu cette cyberattaque dans une déclaration. Des pirates se seraient introduits dans les systèmes IT de l'assureur pour y copier des informations personnelles de dizaines de millions de clients. Il s'agit notamment de noms, dates de naissance, numéros de sécurité sociale, ID médicales,1