SoftwareOne lanceert Managed SOC Service op basis van CrowdStrike Falcon Complete Next-Gen MDR

SoftwareOne Managed SOC Service

De Managed SOC-service van SoftwareOne biedt continue bescherming en directe respons van experts op basis van Falcon Complete Next-Gen MDR

SoftwareOne kondigt vandaag de lancering aan van zijn Managed SOC (Security Operations Center) dienst, gebaseerd op  CrowdStrike Falcon Complete Next-Gen MDR, de managed detection and response-oplossing van CrowdStrike. Deze wordt ondersteund door het AI-native CrowdStrike Falcon platform en de expertise van beveiligingsspecialisten. Deze strategische uitbreiding van de cybersecurity-portfolio van SoftwareOne stelt organisaties in staat om hun beveiligingspositie direct te versterken, zonder zelf een SOC te hoeven opzetten of beheren.

De Managed SOC-service van SoftwareOne wordt geleverd vanuit gespecialiseerde Security Operations Centers in Europa. De dienst combineert CrowdStrike’s 24/7 MDR-capaciteiten met SoftwareOne’s brede ervaring in het leveren van full-spectrum IT-diensten aan organisaties in de regio. De service biedt continue monitoring van bedreigingen, remote remediation en volledige incidentrespons, en wordt ondersteund door een securityteam en een SLA van één uur voor kritieke detecties.

Met deze lancering wil SoftwareOne cybersecurity toegankelijker en efficiënter maken voor haar klanten. De dienst neemt de operationele last van een eigen SOC volledig weg, terwijl men direct profiteert van Crowdstrike’s bescherming. De Managed SOC-service past binnen SoftwareOne’s bredere strategie om schaalbare en gestandaardiseerde beveiligingsoplossingen te leveren in samenwerking met vertrouwde technologiepartners.

“Dit is een belangrijke mijlpaal in ons streven om een toonaangevende securitypartner te worden,” zegt Rico Andreoli, Regional President Western Europe, Middle East & Africa (WEMEA). “Samen met CrowdStrike leveren we directe inzichten en bescherming, ondersteund door wereldwijde schaalgrootte en lokale expertise.”

“Met Falcon Complete voor Service Providers zetten we een nieuwe standaard voor MDR,” zegt John Taylor, VP Channels & Alliances, Europa bij CrowdStrike. “Samen met partners zoals SoftwareOne leveren we 24/7 Managed SOC-diensten aan klanten. We helpen organisaties bij het voorkomen van inbreuken over het volledige aanvalsvlak, met deskundige, agentic-gedreven bescherming tegen de meest geavanceerde en actuele dreigingen.”

Meer over
Lees ook
Genetec breidt Security Center SaaS uit met audiocommunicatie

Genetec breidt Security Center SaaS uit met audiocommunicatie

Nieuwe functionaliteit ‘Communications for Security Center SaaS’ integreert ondersteuning voor intercoms en SIP-gebaseerde audio in fysiek beveiligingsplatform, voor snellere incidentrespons en optimale situationele inzichten

Genetec voegt snellere en slimmere onderzoeksmogelijkheden toe aan Security Center Saas

Genetec voegt snellere en slimmere onderzoeksmogelijkheden toe aan Security Center Saas

Genetec voegt  door AI ondersteunde onderzoeksmogelijkheden aan Security Center SaaS  toe. Fysieke security professionals kunnen hiermee snel videobewijs verzamelen, inzicht krijgen in de context rond gebeurtenissen en dossiers in enkele minuten sluiten.

Proofpoint introduceert eerste agentic AI-oplossing voor menselijke communicatie

Proofpoint introduceert eerste agentic AI-oplossing voor menselijke communicatie

Proofpoint, Inc. introduceert de eerste agentic AI-oplossing voor menselijke communicatie (Human Communications Intelligence, HCI) in de sector. Dit is een belangrijke stap voor hoe organisaties compliancerisico’s in realtime opsporen, begrijpen en beperken.