.



Visiepaper Tesorion AI in Cybersecurity

Tesorion-280210

Artificial Intelligence (AI) heeft in korte tijd een belangrijke plek in ons dagelijks leven ingenomen, zo ook in cybersecurity. AI biedt dan ook kansen in cybersecurity, maar het heeft ook een grote impact op het dreigingslandschap. Hoe bewaart jouw organisatie de juiste balans tussen de kansen en dreigingen van AI? 

In de paper Artificial Intelligence in Cybersecurity lees je meer over onderwerpen als FraudGPT, ShadowAI, geavanceerde GenAI Phishing en het gebruik van deepfakes in social engineering tactieken. Maar ook hoe AI wordt ingezet in het SOC om de continu groeiende stroom aan signalen te verwerken en de steeds geavanceerdere aanvallen te detecteren op basis van gedragspatronen.

https://www.tesorion.nl/nl/thema/artificial-intelligence-in-cybersecurity/



Lees ook
Proofpoint: "Cloudflare-tunnels misbruikt voor afleveren van RAT's"

Proofpoint: "Cloudflare-tunnels misbruikt voor afleveren van RAT's"

Cybersecuritybedrijf Proofpoint volgt een groep cybercriminelen die Cloudflare-tunnels gebruikt voor het afleveren van malware. De criminelen misbruiken de TryCloudflare-functie die het mogelijk maakt om eenmalig zonder een account een tunnel aan te maken. Deze tunnels verlenen op afstand toegang tot gegevens en bronnen die zich niet op het lokale1

FortiGuard Labs signaleert toename criminele activiteiten op dark web gerelateerd aan Olympische Spelen 2024

FortiGuard Labs signaleert toename criminele activiteiten op dark web gerelateerd aan Olympische Spelen 2024

FortiGuard Labs, de organisatie van Fortinet voor onderzoek en informatie en, heeft een aanzienlijke toename in cybergevaren waargenomen in de aanloop naar de Olympische Spelen in Parijs.  Volgens een nieuwe analyse van FortiGuard Labs op basis van informatie over bedreigingen verstrekt door FortiRecon, zijn de aankomende Olympische Spelen al meer1

Het veranderende dreigingslandschap in Europa tijdens de sportzomer

Het veranderende dreigingslandschap in Europa tijdens de sportzomer

Voor het bieden van de allerbeste ervaring rondom sportevenementen, is het noodzakelijk dat er connectiviteit is op verschillende niveaus. Stakeholders zoals leveranciers, sponsors, medewerkers, deelnemers en het publiek zijn afhankelijk van connectiviteit. Dit gaat van kaartverkoop en merchandise tot het kopen via e-commerce, tot toegang tot de l1